Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") gælder for alle aftaler indgået mellem Cyri, CVR-nr. 43411772, Østervej 2, 4960 Holeby ("Cyri"), og kunder ("Kunden") vedrørende levering af AI-drevne chatbot-løsninger, herunder tilhørende services som beskrevet på hjemmesiden cyri.dk.
1. Aftaleindgåelse
1.1. En aftale anses for indgået, når Kunden accepterer Cyri’s tilbud skriftligt via e-mail, digital kontraktformular, ved SMS eller opkald. Du vil altid modtage skriftlige tilbud og bekræftelser.
1.2. Cyri forbeholder sig retten til at afvise ordrer uden begrundelse, hvis de ikke opfylder tekniske eller kommercielle krav.
1.3. Tilbud er gyldige i 30 dage fra udstedelsesdato, medmindre andet er angivet.
1.4. Disse betingelser har forrang for eventuelle modstridende vilkår foreslået af Kunden, medmindre Cyri skriftligt accepterer andet.
2. Ydelser
2.1. Cyri leverer en skræddersyet AI-drevet chatbot-løsning, herunder opsætning, træning, integration og løbende vedligeholdelse, som specificeret i aftalen.
2.2. Chatbotten er konfigureret til at informere brugere om, at de interagerer med et AI-system, i overensstemmelse med EU’s AI-forordning.
2.3. Ydelserne omfatter AI-søgefunktioner, livechat og viderestilling af komplekse forespørgsler, som aftalt.
2.4. Cyri kan udføre vedligeholdelse og opdateringer, hvilket kan medføre midlertidig utilgængelighed. Cyri bestræber sig på at planlægge dette uden for spidsbelastningstider og varsle Kunden, når det er muligt.
2.5. Chatbotten leveres "som den er" uden garantier for nøjagtighed, pålidelighed eller fuldstændighed, da kunstig intelligens kan fejle og vil fejle til tider.
2.6. Hvis Kunden planlægger at bruge chatbotten i højrisikoapplikationer (f.eks. sundhed eller finansielle tjenester), skal Kunden informere Cyri på forhånd. Cyri forbeholder sig retten til at pålægge yderligere krav eller afvise at levere tjenesten til sådanne applikationer, da risikoen for fejl kan udføre/vil medføre skade på personer mv.
3. Betaling
3.1. Betaling sker efter, opsætning og installation af chatbotten på Kundens hjemmeside.
3.2. Kunden kan vælge mellem månedlig eller årlig abonnementsbetaling, begge betales forud inden abonnementsperiodens start. Månedlig betaling har ingen bindingsperiode, årlig betaling forudsætter en kontrakt på 12 mdr.
3.3. Alle priser er eksklusive moms.
3.4. Fakturaer sendes elektronisk til Kundens oplyste e-mailadresse og skal betales inden for 8 dage fra fakturadato. Kunden kan vælge at betale via online "Stripe" betaling, så beløbet automatisk trækkes.
3.5. Ved forsinket betaling pålægges et rykkergebyr på DKK 100 pr. rykker samt morarenter i henhold til renteloven (0,7% pr. påbegyndt måned).
3.6. Cyri kan suspendere adgangen til ydelserne ved manglende betaling efter 14 dages varsel.
3.7. Alle betalinger er ikke-refunderbare, da Cyri er et online ikke refunder bart produkt. Ved opsigelse midt i en periode har Kunden adgang til tjenesten indtil periodens udløb, uden refusion for ubrugt tid.
4. Abonnementsperiode og opsigelse
4.1. For årlige abonnementer løber aftalen for en minimumsperiode på 12 måneder og forlænges automatisk med 12 måneder, medmindre den opsiges skriftligt med mindst 1 måneders varsel til udgangen af abonnementsperioden.
4.2. For månedlige abonnementer er der ingen bindingsperiode, og aftalen kan opsiges når som helst, forudsat der ikke er økonomisk udestående. Opsigelse træder i kraft ved udgangen af den aktuelle faktureringsperiode.
4.3. Opsigelse skal ske skriftligt via e-mail til cyri@cyri.dk.
4.4. Cyri kan opsige aftalen med 3 måneders varsel, hvis teknologiske, økonomiske eller regulatoriske ændringer gør fortsat levering urimelig byrdefuld grundet markedsændringerne.
4.5. Cyri kan straks suspendere eller opsige tjenesten, hvis Kunden misbruger chatbotten, overtræder lovgivning eller undlader at betale.
4.6. Ved opsigelse sletter Cyri Kundens data inden for 30 dage, medmindre lovgivning kræver længere opbevaring.
5. Kundens forpligtelser
5.1. Kunden skal levere alle nødvendige oplysninger, data og adgange til hjemmesiden for at muliggøre opsætning og træning af chatbotten.
5.2. Kunden er ansvarlig for nøjagtigheden, fuldstændigheden og lovligheden af de leverede data og for at brugen af chatbotten overholder gældende lovgivning, herunder GDPR og EU’s AI-forordning.
5.3. Kunden må ikke bruge chatbotten til ulovlige, skadelige, truende, krænkende, chikanerende, ærekrænkende, vulgære eller upassende formål, som pornografi, ulovlige tips eller andre skadelige og ikke hæderlige formål.
5.4. Kunden må ikke forsøge at kopiere, modificere eller reverse-engineere Cyri’s software eller teknologi.
5.5. Kunden må ikke deaktivere eller ændre chatbotten’s funktioner, der sikrer overholdelse af AI-forordningen, såsom oplysning om AI-interaktion.
5.6. Kunden er ansvarlig for at sikre deres egne systemer og netværk mod uautoriseret adgang eller misbrug.
6. Databehandling og sikkerhed
6.1. Cyri behandler persondata på vegne af Kunden i henhold til en separat databehandleraftale (DPA), der overholder GDPR.
6.2. Cyri implementerer rimelige sikkerhedsforanstaltninger, herunder kryptering og adgangskontroller, for at beskytte Kundens data. Cyri kan dog ikke garantere absolut sikkerhed og er ikke ansvarlig for tab eller skader som følge af uautoriseret adgang, hacking eller datalæk, medmindre det skyldes grov uagtsomhed eller forsæt fra Cyri’s side.
6.3. I tilfælde af et datalæk vil Cyri straks underrette Kunden og tage nødvendige skridt til at afbøde lækket i henhold til gældende lovgivning.
6.4. Alle data behandles og opbevares sikkert i Danmark i overensstemmelse med høje tekniske og organisatoriske sikkerhedsstandarder.
6.5. Cyri anvender kun Kundens data til at levere ydelserne og træne chatbotten til Kunden og deler ikke data med tredjeparter uden Kundens samtykke, medmindre det kræves ved lov.
6.6. Kunden giver Cyri en ikke-eksklusiv, verdensomspændende, royaltyfri licens til at bruge, behandle og opbevare de leverede data udelukkende til at levere chatbot-tjenesten.
7. Immaterielle rettigheder
7.1. Cyri beholder alle immaterielle rettigheder til softwaren, herunder chatbotten, AI-algoritmer og relaterede teknologier.
7.2. Kunden tildeles en ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig licens til at bruge chatbotten i aftaleperioden.
7.3. Kunden bibeholder ejerskabet til de data, der leveres til Cyri, men giver Cyri ret til at bruge disse data til at levere ydelserne.
8. Ansvar og begrænsninger
8.1. Cyri garanterer, at ydelserne leveres professionelt og i overensstemmelse med gældende lovgivning.
8.2. Cyri er ikke ansvarlig for direkte, indirekte, tilfældige, særlige eller følgeskader, herunder tab af fortjeneste, data eller forretningsmuligheder, medmindre skaden skyldes grov uagtsomhed eller forsæt.
8.3. Cyri er ikke ansvarlig for nedetid, tekniske problemer eller tab forårsaget af tredjeparter, herunder hostingudbydere eller Kundens hjemmeside.
8.4. Cyri er ikke ansvarlig for nøjagtigheden, pålideligheden eller fuldstændigheden af chatbotten’s svar, da disse er baseret på Kundens leverede data. Kunden anerkender, at chatbotten kan tage fejl og vil tage fejl i forhold til samligning med professionel menneskelig rådgivning.
9. Erstatningsansvar
9.1. Kunden accepterer at erstatte, forsvare og holde Cyri, dets tilknyttede selskaber og deres respektive direktører, medarbejdere og agenter skadesløse mod alle krav, skader, tab eller udgifter, herunder rimelige advokatomkostninger, der opstår som følge af Kundens brug af chatbotten, overtrædelse af disse betingelser eller krænkelse af tredjeparts rettigheder.
10. Force Majeure
10.1. Cyri er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af aftalen, hvis dette skyldes forhold uden for Cyri’s kontrol, herunder krig, strejke, naturkatastrofer, cyberangreb eller ændringer i lovgivning.
10.2. Ved force majeure forlænges leveringstiden, eller aftalen kan opsiges uden erstatningsansvar for begge parter.
11. Fortrolighed
11.1. Begge parter forpligter sig til at behandle fortrolige oplysninger modtaget under aftalen med fortrolighed og kun anvende dem til opfyldelse af aftalen.
11.2. Fortrolighedsforpligtelsen gælder også efter aftalens ophør.
12. Overdragelse
12.1. Kunden må ikke overdrage eller overføre rettigheder eller forpligtelser under denne aftale uden Cyri’s forudgående skriftlige samtykke.
13. Helhedsaftale
13.1. Disse betingelser, sammen med eventuelle dokumenter, der henvises til, udgør hele aftalen mellem parterne og erstatter alle tidligere aftaler eller forståelser, skriftlige eller mundtlige.
14. Uafhængighed af bestemmelser
14.1. Hvis en bestemmelse i disse betingelser findes ugyldig eller ikke-håndhæves, forbliver de øvrige bestemmelser i fuld kraft og virkning.
15. Fraskrivelse
15.1. Cyri’s undladelse af at håndhæve en rettighed eller bestemmelse i disse betingelser udgør ikke en fraskrivelse af denne rettighed eller bestemmelse.
16. Ændringer i betingelserne
16.1. Cyri kan ændre disse betingelser med 30 dages varsel via e-mail eller på cyri.dk.
16.2. Væsentlige ændringer giver Kunden ret til at opsige aftalen med øjeblikkelig virkning inden ændringernes ikrafttræden.
17. Lovvalg og værneting
17.1. Aftalen er underlagt dansk ret, herunder EU-lovgivning, hvor relevant.
17.2. Tvister afgøres ved Retten i Nykøbing Falster som første instans, medmindre andet er aftalt.
18. Kontakt
18.1. Spørgsmål vedrørende disse betingelser eller ydelserne kan rettes til:
CyriE-mail: cyri@cyri.dk
Tlf: 50 66 43 13
Østervej 2, 4960 Holeby
Godkendelse
Ved indgåelse af aftale med Cyri accepterer Kunden nærværende handelsbetingelser i deres helhed.